Berg gård og rideskole

På gården tilbyr vi rideskole og andre opplevelsesrike arrangementer for barn og unge. På Berg tilbyr vi både ridekurs, rideleir, gårds- og naturleir, dagtilbud og gårdsbursdag.

I rideskolen har vi fokus på at elevene skal lære om et helhetlig hestehold. Derfor er også stallarbeid en stor del av våre ridekurs. Vi  legger til rette for at alle elevene får utfordringer, føler mestring og strekker seg etter nye mål. Hos oss får elevene prøve ulike grener allerede som nybegynnere.  Alle individer er forskjellige og man lærer i ulikt tempo. Styrke, kroppskontroll, koordinasjon og motorikk er viktige stikkord for å bli en god rytter. Noen har høye ambisjoner, mens andre ønsker kun å kose seg på hesteryggen. Vi har både nybegynnere, og erfarne ryttere i rideskolen.

* Oppdatert 26.10.22

Facebook - Berg gård og rideskole