Bergs Rideskole

Uke 27

Uke 31

Uke 32

Rideleirene hos oss går fra mandag til fredag kl. 8-20. Elevene  får prøve mange ulike grener (dressur, sprang, mounted games, feltritt, turning og ulike turer). Det blir også morsomme aktiviteter både med og uten hest. Vi deler inn i grupper ut ifra nivå, slik at alle deltakerne får utfordre seg og føle mestring. I teoritimene jobber vi i rideskolens egen teoribok, «Den lille rideskoleboka». Her er det både teori, spørsmål, praktiske oppgaver og hestehistorier. Vi har eget bad og kjøkken til bruk i rideskolen. Det er m ulighet for overnatting i telt for de som er selvstendige nok til det.  Rideleiren avsluttes på fredag kl. 17.00, med oppvisning for familie og venner. Etter oppvisningen blir det utdeling av rideknapper, rosetter og elevenes teoribøker på ridebanen. Alle deltakerne får bilder fra leir på en egen minnepinne når de reiser hjem på fredagen.

Faktura på 4300 kr sendes ut i god tid før rideleir. Fakturaene sendes ut via et fakturaprogram, og kan derfor havne i søppelpost. Det informeres om dato for fakturering på «Berg gård og rideskole» på Facebook. Gi beskjed dersom det er allergi, sykdom eller annet vi bør vite om ang. deltakeren. Husk å merke klær og utstyr med navn. Vi ønsker ikke besøk av foresatte under leir, utenom henting og levering. For spørsmål eller andre henvendelser, ta kontakt med Eva Berg på 91629501.

Husk å ta med ridesko/støvler med hel, ridehjelm, sikkerhetsvest, klær til all slags vær, drikkeflaske og litt godis. Dersom man er selvstendig og ønsker å sove over i telt må man ta med liggeunderlag/madrass, sovepose og ev. pute.

- God grunnopplæring, grunnleggende hestekunnskap og komunikasjon