Ridekurs

Onsdag kl. 18-20
Torsdag kl. 17-19
Torsdag kl. 18-20

De ukentlige ridekursene våre går over 2 timer, og det er flere grupper i stallen samtidig. En gruppe rir mens en gruppe har stallarbeid/teori. Det er både ridning og stallarbeid på kurs hver uke. Elevene rir i ca. 45 min. Det er også lagt inn en teoriøkter pr. årstid. Disse brukes gjerne ved dårlig vær.

For å kunne gi alle elevene den hjelpen og de utfordringene de trenger, er det 2-4 ridelærere/medhjelpere pr. kurs. Elevene lærer om det daglige stellet (møkking og fôring), vedlikehold av utstyr og annen relevant teori. Dersom man på sikt skal ha sin egen hest, er det viktig å vite hva det går ut på! Hos oss rir vi både på bane og tur, og elevene lærer å håndtere hesten både fra bakken og fra ryggen. På tur leier uerfarne elever hverandre for å trene på å håndtere hesten på egenhånd. De erfarne elevene rir i alle gangarter med ridelærer som leder.

Vi deler ikke opp kursene i perioder med ny påmelding. Alle elevene beholder plassen sin frem til de sier den opp. Dersom man er borte fra kurs en dag får man ikke refundert pengene, men det kan være mulig å bytte dag. Vi følger skoleåret, men noe forlengede ferier sommer og jul.

Enkelttimer/privattimer for de som står på venteliste

Vi har tilbud om enkelttimer for elevene som står på venteliste. Disse timene holdes av Ane Bekkestad, som har lang erfaring med rideskole og undervisning av yngre elever. Timene varer i 60 minutter, og det er en elev om gangen. Organisering og påmelding til timene foregår på egen side på Facebook. Siden heter "Privattimer med Ane og Line, Bergs rideskole".

Ta kontakt på mail hvis du ønsker å stå på venteliste. Du må fylle ut påmeldingsskjema for å være registrert på ventelista. Dette sendes ut på mail ved forespørsel.